اسپات آکادمی

چطور بهترین قفسه را برای فروشگاه خود انتخاب نماییم؟

اگر قصد نصب قفسه های جدید برای فروشگاه خود را دارید بودجه قطعا عاملی کلیدی محسوب می شود. زیرا اگر این مرحله را به بعد موکول کنید ممکن است بودجه تان تمام شود و قفسه و فیکسچرهای لازم را نتوانید خریداری کنید.

در مرحله بعد باید محوطه ای را که قرار است قفسه ها در آن نصب شوند ارزیابی کنید.  اگر صرفا می خواهید چند قفسه جدید را به فروشگاه خود اضافه نمایید باید مطمئن شوید که این قفسه ها همخوانی لازم را از نظر سبک، رنگ آمیزی و جنس با قفسه های قبلی شما دارند.

 انتخاب دقیق قفسه های یک فروشگاه می تواند نقشی کلیدی در موفقیت کسب و کار و در نهایت تقویت فروش آن داشته باشد. در ادامه شما را با چند مدل از پرکاربردترین قفسه ها آشنا می کنیم:

قفسه های دارای دیواره پشتی: این نوع قفسه کاربردهای فراوانی دارد و امکان تغییر موقعیت آسان اجناس را هم به شما خواهد داد. این نوع قفسه ها بیشتر برای اجناس سبک مناسب هستند.

قفسه های فلزی فروشگاهی (گوندولا) : این مدل از قفسه ها را در اغلب فروشگاه ها می بینید: این قفسه ها به خاطر ویژگی های مختلف شان از جمله استحکام، کاربری متنوع، قابلیت جدا شدن قطعات از هم و تنوع بالا بسیار نزد صاحبان فروشگاه ها محبوب هستند.  برای مثال این قفسه ها در رنگ بندی های متنوع و با اکسسوری مختلفی عرضه می شوند تا بتوانید شکلی یکپارچه در فروشگاه خود با کمک آنها بسازید.

قفسه های اِند کَپ: این قفسه ها معمولا در انتهای قفسه های فلزی (گوندولا) قرار داده می شوند و معمولا مخصوص نمایش محصولات فصلی و مناسبتی هستند هرچند می توان آنها را به صورت دائمی و برای نمایش کالاهای دیگر نیز به کار برد.

قفسه های سبدی: این نوع قفسه ها برای ارائه خریدهای لحظه آخر به مشتریان گزینه های خوبی به شمار می روند.

قفسه های نمایشی رومیزی: این نوع از تجهیزات فروشگاهی امکان به نمایش گذاشتن اجناس خاص از قبیل محصولات فصلی را فراهم می کنند.

قفسه های دیواری: این نوع قفسه ها برای نصب روی دیوارهای خالی فروشگاه ها مناسب هستند و استفاده بهینه از فضای فروشگاه و قرار دادن محصولات در مقابل دید مشتریان را میسر می کنند.

قفسه های خلاقانه برای نمایش محصولات

به غیر از انتخاب قفسه های مرسوم برای نمایش کالاها در فروشگاه، بهتر است نیم نگاهی هم به قفسه های خلاقانه داشته باشید که قطعا توجه مشتریان را به خود جلب کرده و اقلام و کالاهای فروشی را در نظر آنها جذاب تر خواهند کرد.

محفظه های نمایشی برای فروشگاه

محفظه های نمایشی یکی دیگر از جنبه های کلیدی طراحی فروشگاه شما به شمار می روند و انواع مختلفی دارند که در ادامه به اختصار هر یک را توضیح خواهیم داد:

محفظه های ساده یا پیشرفته

محفظه های نمایشی ساده معمولا برای نمایش محصولات ساده تری به کار می روند که نیاز به نورپردازی یا امنیت بالا ندارند. اما معمولا برای نمایش محصولات گران قیمت به محفظه های پیشرفته با نورپردازی کانونی و قفل های ویژه نیاز خواهید داشت.

محفظه های قفلی و بدون قفل

همانطور که اشاره شد برخی محصولات به امنیت بیشتری نسبت به بقیه کالاها نیاز دارند؛ به بیان دیگر کالاهایی که قیمت بالاتری دارند باید درون محفظه های قفل دار به نمایش در بیایند و دیگر کالاها درون محفظه های بدون قفل.

خرید قفسه های جدید

محفظه های شیشه ای

این محفظه ها معمولا برای نمایش لوازم آرایش، ادکلن و جواهرات کارایی دارند . این محفظه ها ارزش محصولات را در نظر مشتری بالا می برند و محصول شما را به بهترین شکل ممکن نمایش می دهند.

در نهایت نیز باید محفظه هایی را انتخاب نمایید که با قالب و چیدمان کلی فروشگاه شما همخوانی دارند. برای این منظور باید ابعاد و ترافیک مشتریان ورودی به فروشگاه (اصطلاحا پاخور) را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید محفظه های خریداری شده بهترنی همخوانی را با آن دارند.

از کجا ایده بگیریم:

  • سرچ در فضای آنلاین: اینترنت منبع بسیار عظیمی از اطلاعات و ایده های جالب است.
  • پینترست: ایده های خلاقانه ای که در پینترست پیدا می کنید تمامی ندارد و در دریایی از ایده های آن گم می شوید.
  • گالری تصاویر وبسایت های فروشنده قفسه
  • شبکه های اجتماعی
  • مراجعه حضوری به فروشگاه ها و ایده گرفتن از آنها

همانطور که تایید می کنید انتخاب نوع محفظه و قفسه بیشتر به نوع فروشگاه و محصولات شما بستگی دارد. یادتان باشد که چیدمان فروشگاه شما باید مرتبا در حال تکمیل شدن باشد و در نتیجه توصیه این است که طرح نهایی شما کلیه قفسه های یاد شده در بالا را شامل شود، البته با گذر زمان و آشنایی بیشتر با سلیقه مشتریان خود می توانید چیدمان فروشگاه هتان را باز هم تغییر دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *