اسپات آکادمی

خرده فروشانی که جلوتر از منحنی های رشد پیش رفته اند

با تغییر دوران، بسیار جذاب است که ببینیم کدام یک از برندهای خرده فروشی توانسته اند خود را وفق داده و موفق باشند . بسیاری از کسب و کارهایی که در فضای خرده فروشی کنونی عملکرد خوبی داشته اند آن هایی هستند که از تکنولوژی های جدید سود برده یا یک مزیت یا تجربه مشتری شفاف و واضح را فراهم کرده اند. در ادامه با چند غول بزرگ خرده فروشی که در این مسیر سرآمد بوده اند آشنا می شویم.

1- آمازون

با دانستن اینکه تجارت الکترونیک یک بازار رو به رشد است، غیرممکن خواهد بود که آمازون را در این فهرست قرار نداد، برندی که خالق موفق ترین نهاد در عرصه تجارت الکترونیک در ایالات متحده است. هر ماه، بیش از 197 میلیون نفر در سراسر جهان از وبسایت Amazon.com بازدید می کنند. تنها در سال 2018، سهم آمازون از بازار تجارت الکترونیک در ایالات متحده 49 درصد بوده است. این عدد برابر با 5 درصد کل هزینه های صورت گرفته توسط مشتریان در عرصه خرده فروشی در این کشور بوده است. مردم به سمت آمازون سرازیر می شوند زیرا اغلب اوقات می توانند قیمت های ارزان تری را در فروشگاه های این خرده فروشی نسبت به مغازه های آجری پیدا کنند. علاوه بر این، سرویس رایگان تحویل دو روزه با Amazon Prime نیز استاندارد کاملاً جدیدی را برای انتظارات در عرصه سرعت تحویل سفارشات ایجاد کرده است.

2- کروگر

کروگر (Kroger ) یک فروشگاه زنجیره ای پیشگام در ایالات متحده است. در حالی که فروشگاه های خواربار فروشی سنتی آن ها با بیش از 3000 فروشگاه و 119 میلیارد دلار فروش در سال 2018 همچنان قوی و کارآمد باقی مانده اند، این برند در زمینه عملیات فروش آنلاین نیز از طریق سرمایه گذاری در عرصه توسعه انبارهای موقتی برای سفارشات آنلاین و تحویل های خواربارفروشی موفق عمل کرده است. دیگر پیشرفت های تکنولوژیکی شامل اپلکیشن های موبایلی پیچیده و کارآمد و قفسه های دیجیتالی که از طریق صفحات نمایش با خریداران تعامل دارند نیز در موفقیت این برند خرده فروشی موثر بوده اند.

3- والمارت

والمارت با بشی از 387 میلیارد فروش در سال 2018 در سراسر آمریکا و بیش از 5000 فروشگاه در این کشور همچنان بزرگ ترین خرده فروش در این کشور به شمار می آید. والمارت دائماً در حال سرمایه گذاری در تکنولوژی های جدید مانند ربات های تمیز کننده فروشگاه ها، نمایشگرهای تعاملی و استفاده از هوش مصنوعی برای پر نگه نداشتن موجودی انبارها بوده است. بازار آنلاین والمارت نیز در زمینه تجارت الکترونیک بسیار خوب عمل کرده و مورد توجه جامعه خرید آنلاین قرار گرفته است.

4- کوستکو

برند کوستکو (Costco ) نقش مهمی در متحول کردن مفهوم عضویت انباری (warehouse membership) داشته است. 770 انبار و فروشگاه این برند اگر چه زرق و برق زیادی ندارند اما چیزی که فراهم ساخته اند هزینه پایین و کالاهای باکیفیت بالا بوده است. حتی زمانی که از سرعت رشد خرده فروشی نیز کاسته می شود، کوستکو همچنان در این رقابت پیشگام است، به طوری که تنها در سال 2018 فروش این برند به 141 میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال قبل از آن 9.7 درصد رشد را نشان می دهد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *