اسپات آکادمی

قفسه سردخانه انبار

قفسه سردخانه

قفسه سردخانه انبار چه ویژگی هایی دارد؟

قفسه‌های ذخیره سازی جمع و جور یخچالی را می‌توان در انبارهای بزرگ یخچال‌دار یا خنک کننده‌های کوچک‌تر نصب کرد تا فضای ذخیره سازی را به حداکثر برسانند. این قفسه‌های ذخیره سازی جمع و جور با استفاده از قفسه‌بندی سنگین پالت برای انبارهای یخچال‌دار یا واحدهای قفسه بندی برای خنک کننده‌های یخچال‌دار کوچک‌تر در دسترس هستند. این قفسه‌ها و قفسه‌های ذخیره سازی جمع و جور با ظرفیت بالا می‌توانند اندازه انبار ذخیره سازی کنترل شده با دما یا کولر ورودی را دو برابر کنند.

ذخیره کالاها در زیر صفر یا در یخچال قرار دادن آنها تأثیر مستقیمی در هزینه‌های عملیاتی نصب دارد. مدیران انبارهای سردخانه بر روی سه موضوع تمرکز دارند:

  • ظرفیت ذخیره سازی را به حداکثر برسانید.
  • از زنجیره سرد در هر نقطه حساس در این فرآیند محافظت کنید.
  • با کنترل حداکثر قابلیت ردیابی، جریان کالاها را با خیال راحت مدیریت کنید.
  • قفسه انبار

کاربرد قفسه انبار

راه حل ارائه شده توسط گروه‌های مختلف طراحی قفسه بندی انبار شامل تهیه و نصب قفسه‌ها بود، یعنی قفسه‌های تنظیم شده روی پایه‌های متحرک، برای فروشگاه یخچال دار بود. این یک سیستم ذخیره سازی صرفه جویی در فضا با درجه‌ای از اتوماسیون است که امکان حرکت مکانیزه قفسه‌های پر از پالت را فراهم می‌کند.

انواع قفسه بندی انبار را در این مقاله بخوانید.

قفسه بندی سردخانه‌ای برای چیدمان مرتب کالاها در انبارها می‌‌باشد. این نوع قفسه بندی برای کالاهایی مانند مواد غذایی، لوازم آرایشی، دارویی و موادی از این قبیل است. نگهداری و انبار کردن مواد غذایی و کشاورزی بسیار مهم است، به همین دلیل انتخاب قفسه‌های مناسب سردخانه‌ای مرحله‌ای بسیار مهم در راه‌اندازی انبار است. در واقع مهم‌ترین نکته در فضای انبار نحوه چیدمان کالا است به گونه‌ای که ظرفیت انبار نیز افزایش یابد. قفسه‌های سردخانه‌ای در واقع همان قفسه انبار هستند که برای کالاهای فاسدشدنی به کار گرفته می‌شوند.

قفسه انبار

انواع قفسه سردخانه انبار

برای کسب و کاری که به فضای زیادی نیاز داشته باشد و هزاران واحد در روز جابجا کند، نمی‌توانید از گزینه‌های ضعیف قفسه بندی انبار استفاده کنید، زیرا باعث تضعیف تجارت شما می‌شوند. برخی نمونه‌های قفسه سردخانه در زیر آمده‌اند:

سیستم‌های قفسه پالت صنعتی

سیستم قفسه بندی پالت دقیقاً همان چیزی است که به نظر می‌رسد: قفسه بندی که قفسه‌های پالت را در خود جای می‌دهد. این نوع سیستم برای انبارها، فروشگاه‌های مواد غذایی و مشاغل مشابه ایده آل است. اینکه شما به چه نوع سیستم پالت نیاز دارید به عوامل مختلفی از جمله به میزان مبلغی که هزینه می‌کنید، فضای کف موجود، ارتفاع سقف‌ها و اندازه پالت‌های مورد استفاده بستگی دارد.

قفسه‌های انبوه

انبارهای بزرگ یک راه حل ارزان برای ذخیره مقادیر زیادی از محصولات است. آنها به ویژه برای ذخیره سازی محصولات متراکم و سنگین مانند کاغذ، قالب، قوطی مواد غذایی و غیره ایده آل هستند. قفسه‌های انبار عمده را می‌توانید بر اساس نیاز خاص خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر به دنبال ذخیره چوب یا لوله‌های بزرگ هستید، استفاده از قفسه‌های میله‌ای عمودی یا قفسه‌های ذخیره سازی میله‌ای مناسب است. در انبارهای صنعتی بسته به نوع کالای ذخیره سازی شده بایستی در انتخاب نوع قفسه و چیدمان آنها تصمیم گیری شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله قفسه بندی انبار صنعتی را مطالعه نمایید.

قفسه‌های سیمی

پارتیشن‌های مشبک در درجه اول برای ایمن سازی ابزارهای مهم مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما می‌توانند برای ایجاد اتاق‌های ذخیره سازی برای تأمین کالاهای مورد نیاز محافظت ویژه نیز مورد استفاده قرار گیرند. این پارتیشن‌ها با یک الگوی سیم بافته شده قوی ساخته شده‌اند که به ظاهر تمیز و کلاسیک آن کمک می‌کند.

این پارتیشن‌های سازه‌ای قوی از فولاد سنگین وزن ساخته شده‌اند که علاوه بر نگهداری مناسب امنیت کالاها را نیز تامین می‌کنند.

قفسه سردخانه‌ای نیمه سنگین

این نوع قفسه برای سردخانه رستوران‌ها، شیرینی پزی، پیتزا پزی و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. ضخامت این نوع قفسه‌ها 1.5 میل است و وزنی حدود 300 کیلوگرم را نگهداری می‌کنند. در صورتی که کالای انبار سبکتر باشد می توان از قفسه بندی سبک انبار استفاده نمود تا از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه باشد.

قفسه سردخانه‌ای پانل پله

این مدل قفسه چیزی حدود 600 کیلوگرم وزن را در هر طبقه جای می‌دهد. این نوع قفسه از اجزای عمودی و افقی تشکیل شده، پانل‌هایی بر روی بازوها قرار گرفته و کالاها و محصولات بر روی آن‌ها قرار می‌گیرند.

قفسه سردخانه‌ای پیچ و مهره‌ای

متداول‌ترین و پر استفاده‌ترین نوع قفسه سرد خانه‌ای مدل پیچ و مهره‌ای است. میزان تحمل بار در هر طبقه این قفسه 80 کیلوگرم است.

قفسه سردخانه

مزایای استفاده از قفسه انبار

در تجهیزات انبار، قفسه به وسایل ذخیره سازی مخصوصاً برای نگهداری کالاها گفته می‌شود. قفسه در تدارکات و انبار نقش بسیار مهمی دارد. با توسعه سریع صنعت مدرن و افزایش قابل توجه حجم لجستیک، برای تحقق بخشیدن به مدیریت مدرن انبار و بهبود عملکرد انبار، نه تنها تعداد قفسه‌ها، بلکه نیازهای چند منظوره، مکانیزاسیون و اتوماسیون نیز وجود دارد.

نوع و عملکرد قفسه‌ها بسیار مهم است. قفسه در فعالیت‌های تدارکاتی مدرن نقش مهمی دارد. نوسازی مدیریت انبار ارتباط مستقیمی با انواع و عملکردهای قفسه دارد.

عملکرد قفسه‌ها به شرح زیر است:

قفسه نوعی ساختار قاب است که می‌تواند از فضای انبار استفاده کامل کند، میزان استفاده از ظرفیت ذخیره سازی را بهبود بخشد و ظرفیت ذخیره سازی انبار را گسترش دهد.

کالاهای ذخیره شده در قفسه به هم فشرده نشده‌اند و میزان خرابی مواد بسیار پایین است، که می‌تواند عملکرد خود مواد را کاملا تضمین کند و از بین رفتن کالاها را کاهش دهد.

دسترسی به کالاهای موجود در قفسه، شمارش و اندازه گیری آنها آسان است و می‌توان آنها را کاملا بررسی کرد.

برای اطمینان از کیفیت کالاهای ذخیره شده، می‌توان اقداماتی مانند ضد رطوبت، ضد گرد و غبار، ضد سرقت و جلوگیری از آسیب را برای بهبود کیفیت ذخیره مواد انجام داد.

ساختار و عملکرد بسیاری از قفسه‌های جدید منجر به مکانیزاسیون و مدیریت خودکار انبار می‌شود.

 

منابع:

Interlakemwcalux

gobalindustrial

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *