اسپات آکادمی

صندوق فروشگاهی دینامیک

صندوق فروشگاهی دینامیک

فروشگاه خود را حرفه ای مدیریت کنید

انواع صندوق فروشگاهی، یک جعبه پول نقد امن و تجهیزات فروشگاهی دیگر مانند چاپگر رسید را با میز صندوق فروشگاهی متحرک ترکیب می‌کند تا یک صندوق فروشگاهی دینامیک را تشکیل دهد. انواع مختلفی از این صندوق‌ها وجود دارد، اما آنچه امروزه فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها را تبدیل به یک کسب و کار حرفه‌ای کرده است چک اوت کانترهای متحرک یا دینامیک هستند.

بسیاری از این صندوق‌ها به پایانه‌های کارت اعتباری و اسکنر بارکد متصل می‌شوند و برخی از آنها از قابلیت موجودی و نقطه فروش (POS) استفاده می‌کنند.

صندوق‌های فروشگاهی دینامیک

یکی از حیاتی‌ترین مناطق یک فروشگاه درب خروجی و جایی است که مشتریان آماده‌اند تا با پرداخت پول نقد یا استفاده از کارت‌های اعتباری خرید خود را زودتر از فروشگاه خارج کنند و روز خود را ادامه دهند. این مکانی است که مشتریان احتمالاً بیشترین زمان را برای تعامل با کارکنان شما می‌گذرانند. حالا تصور کنید که در یک روز شلوغ کاری با تجمعی از مشتریان مواجه هستید که ممکن است دیر یا زود از ترافیک بوجود آمده پای صندوق شکایت کنند.

اینجاست که یک صندوق فروشگاهی دینامیک به کمک شما می‌آید. منظور از صندوق فروشگاهی دینامیک این است که بخشی از فرآیند جابجایی اجناس در منطقه فروش توسط میز صندوق انجام شود.

انواع صندوق فروشگاهی دینامیک از نظر تجهیزات فروشگاهی تفاوت‌هایی با صندوق‌های استاتیک یا ایستا دارد. عمده‌ترین این تفاوت برمی‌گردد به میز صندوق فروشگاهی که به کل سیستم صندوق متصل است.

از مهمترین تجهیزات یک فروشگاه که انواع صندوق فروشگاهی را از هم متمایز می‌کند، میز صندوق فروشگاهی است. شما حتما در مراجعه به فروشگاه‌های مختلف، انواع این میزها را مشاهده کرده‌اید. این همان میزی است که شما قبل از محاسبه خرید، اجناس‌تان را بر روی آن می‌گذارید.

میز صندوق فروشگاهی

انواع میز صندوق فروشگاهی

میز صندوق فروشگاهی را می‌توان نسبت به دینامیک بودن و استاتیک بودن آن به دو دسته کلی تقسیم کرد.

در حالت دینامیک میز به کمک یه نقاله متحرک و تسمه به سمت جلو حرکت می‌کند. این مساله باعث می‌شود به راحتی صندوقدار و خریدار از جابجایی‌های مداوم اجناس روی صندوق بی‌نیاز ‌شوند. علاوه بر امکان توقف و حرکت این میز سرعت آن نیز قابل تغییر است.

استفاده از مدل‌های دینامیک این نوع از تجهیزات فروشگاهی بیشتر در فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی و هایپر مارکت‌ها رواج دارد. فروشگاه‌های مواد غذایی کوچک و فروشگاه‌های معمولی از مدل‌های استاتیک استفاده می‌کنند.

چک ‌اوت ‌کانتر

منطقه پرداخت یک قسمت مهم از فروشگاه شماست. حتی بسته‌بندی پول نقد شما نیز با یک روش صحیح می‌تواند فروش، رضایت مشتری، افزایش مراجعه و سرعت عمل را افزایش دهد و بر روی خریداران یک اثر ماندگار بگذارد.

چک‌ اوت ‌کانترها نیز در این میان یک ابزار مهم و یکی از تاثیرگذارترین تجهیزات فروشگاهی است. این تجهیزات به راحتی به سیستم فروشگاهی شما متصل می‌شود و می‌تواند به راحت‌تر شدن کار شما و مشتریان‌تان کمک کند. استفاده از میزهای فروشگاهی دینامیک می‌تواند علاوه بر راحتی کار نمایی پیشرفته به کسب و کار شما دهد که خود از نظر استراتژی‌های جذب مشتری تاثیر‌گذار است.

نکاتی برای اثرگذاری بیشتر انواع صندوق فروشگاهی بر روی مشتری

تنوع اندازه و شکل ظاهری تجهیزات صندوق فروشگاهی دست شما را برای انتخاب مناسب باز می‌گذارد. ما در بخش بعد راهکارهایی را توصیه می‌کنیم که به شما در تاثیرگذاری بیشتر این صندوق‌ها از جمله چک ‌اوت‌ کانتر کمک می‌کند.

  1. بهداشت و ایمنی را در اولویت قرار دهید

این نکته، بخصوص بعد از ظهور ویروس COVID-19 اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. مشتریان و کارمندان شما در هنگام حضور در فروشگاه باید بیشتراحساس امنیت کنند. راهکارهای مناسب برای این مورد عبارتند از:

  • نصب پلکسی گلاس یک مانع فیزیکی بین صندوقداران و خریداران ایجاد می‌کند.
  • داشتن یک ضد‌عفونی‌کننده روی پیشخوان اجازه می‌دهد مشتریان بتوانند دست‌های خود را ضد‌عفونی کنند.
  • در صورت داشتن بودجه کافی پخش‌کننده‌های اتوماتیک ضد‌عفونی‌کننده می‌تواند موجب حفظ سلامت و ایجاد حس امنیت در فروشگاه شود.

صندوق فروشگاهی دینامیک

  1. تشویق به خرید بیشتر

در منطقه چک ‌اوت ‌کانتر خود می‌توانید اقلام تخفیفی را قرار دهید تا مشتریان خود را تشویق به خرید بیشتر کنید. یک نظرسنجی توسط CreditCards.com نشان داد که 77 درصد از خریداران از این کالاها خریداری می‌کنند. این نظرسنجی همچنین نشان داد که تقریباً 80٪ از این جامعه آماری خریدهای قابل توجهی از طریق این تکنیک انجام داده‌اند.

  1. استفاده از سیستم POS برای سرعت بخشیدن به عملکرد صندوق

سیستم POS مهمترین فناوری در میان انواع صندوق فروشگاهی و یکی از بهترین تجهیزات فروشگاهی است.

استفاده از یک سیستم POS و یک رایانه لمسی علاوه بر صرفه جویی در فضا، راه‌حلی مدرن است که می‌توانید مشتریان را به طور کارآمد مدیریت کنید.

یک ایده جذاب این است که رنگ تبلت یا رایانه خود را با رنگ سازمانی و لوگوی فروشگاه هماهنگ کنید. کانتر خود را هم می‌توانید به این رنگ در آورید.

  1. تغییرات فصلی ایجاد کنید

اطمینان حاصل کنید که طراحی پیشخوان شما در تمام طول سال ثابت نیست. با ترکیب عناصر فصلی طراحی صندوق خود را به روز نگهدارید.

به عنوان مثال اگر روز ولنتاین باشد، می‌توانید آن را با قلب یا گل درست کنید. یا اگر فصل تعطیلات است، طرح خوبیست که یک سفره هفت ‌سین کوچک را بالای پیشخوان خود قرار دهید.

چک اوت کانتر فروشگاهی

  1. شعار تبلیغاتی یا یک جمله جالب بنویسید

این تکنیک جذابی برای سرگرم کردن مشتری و یا ایجاد سرگرمی برای اوست. شما می‌توانید یک جمله جالب در مورد شرکت‌تان بنویسید یا یک برند را به شکلی جالب و سرگرم کننده تبلیغ کنید. راهکارهای زیادی وجود دارد تا از این زمان که مشتری خواه یا ناخواه باید در مقابل صندوق منتظر باشد، بیشترین استفاده را ببرید.

روش‌های زیادی برای جذاب کردن کانترهای شما وجود دارد. بسته به خلاقیت خود می‌توانید روی ذهن مشتریان تاثیر بگذارید. این تجهیزات فروشگاهی تنها روشی برای سرعت بخشیدن و بالا بردن کیفیت خدمات نیست بلکه می‌تواند یک ابزار تبلیغاتی ویژه برای رونق گرفتن کسب و کار شما باشد.

 

منابع:

fitsmallbusiness.com

vendhq.com

storefixture.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *